Firma
Dzielnica

Podstawowe rady


Na pływalni, jak na drodze, obowiązuje ruch prawostronny. Jeżeli wyprzedzasz marudera musisz zrobić to bezpiecznie po uprzednim sprawdzeniu czy nie płynie nikt z przeciwka.

Niepisaną zasadą jest, że pasy przy brzegu są dla słabiej pływających, natomiast tory środkowe są dla bardziej zaawansowanych.

Popraw swój styl z fachowcem. Na każdym basenie znajdziesz takiego. Pokaż mu jak pływasz i poproś o korektę podstawowych popełnianych przez Ciebie błędów

Oddychaj prawidłowo. Większość z nas napełnia płuca do granic możliwości. W rzeczywistości powietrza potrzeba tyle co na spokojnym spacerze. Wypuszczać należy je w sposób ciągły i powoli a nie cały zapas na raz. To najbardziej wyczerpuje.

Różnicuj treningi. Pływaj różnymi stylami, używaj dostępnych na każdym basenie desek aby trenować niezależnie ręce i nogi. Określaj dystans jaki masz danego dnia przepłynąć.

Stawiaj sobie za każdym razem jakiś cel. Możesz założyć, że będziesz odpoczywać co dwie długości, następnie co trzy itd.. Możesz sprawdzić w jakim czasie przepływasz 50 metrów żabką. Spróbuj poprawiać wynik. Jeżeli chcesz wyszczuplić biodra i uda to ćwicz co drugą długość z deską nogi do kraula.

Nagradzaj się. Po każdym wykonanym zadaniu (narzuconym przez siebie), idź do jacuzzi, odpręż się na podwodnym masażu, pozjeżdżaj na zjeżdżalni itd. Tego typu urządzenia są dostępne we wszystkich nowopowstałych akwaparkach.








 Po co pływać...?

 Przepisy pływania ...

 Podstawowe rady

 Zanikający zapał

 Zbawienny ruch...

 Pływanie