Firma
Dzielnica

Zdrowy sen

Ze snem jest różnie jedni zasypiają natychmiast jak tylko się położą, inni przewracają się z boku na bok, nie bardzo wiedząc jak temu zaradzić. Tutaj znajdziecie sposoby jak szybko i z przyjemnością zasnąć.
Wiele osób kojarzy, że głęboki i twardy sen jest przykładem zdrowego snu ponieważ zapadamy w niego bardzo szybko, co nie jest do końca prawdą. Jednak wtedy to właśnie mamy ciężkie sny, połączone często z chrapaniem. Żeby temu zapobiec powinniśmy pomyśleć na chwilę relaksu przed snem.



Oto kilka przykładowych rozwiązań:

Kilka lekkich i nieskomplikowanych ćwiczeń fizycznych.

Kąpiel, do wody możemy dodać jakąś zapachową sól do kąpieli, ale koniecznie musimy przestać myśleć o kłopotach i problemach dnia.

Możesz posłuchać spokojnej, jednostajnej i relaksacyjnej muzyki.

Krótki, spokojny spacer wieczorem.

Najbardziej wskazane są ćwiczenia relaksacyjne (o których wkrótce tutaj przeczytacie).

Nie bez znaczenia jest również w czym śpimy, wiele tu zależy od indywidualnych upodobań i przyzwyczajeń. Generalnie jednak nie powinno się w strojach, które zbyt mocno przylegają do ciała i są obcisłe, ponieważ może was uciskać i powodować problemy z właściwym wypoczynkiem. Zbyt luźne i szerokie stroje też nie są korzystne. Jeśli jesteśmy zdrowi to nie powinniśmy zakładać na siebie za dużo, bowiem przegrzewanie organizmu podczas snu nie jest korzystne dla urody, lecz także utrudnia właściwy odpoczynek.
Wiele osób zastanawia się jaka powinna temperatura w pomieszczeniu, gdzie śpimy. Zasada jest prosta najlepiej odpoczywamy oddychając chłodnym powietrzem. Nie jest jednak zalecane spanie przy otwartym oknie, ponieważ przeciąg jest bardzo szkodliwy dla zdrowia. Zapach i świeże powietrze mogą działać kojąco, ale jak ze wszystkim nie należy przesadzać. Dobrze wywietrzona sypialnia i ładnie pachnące powietrze ułatwią nam zaśnięcie. O wiele łatwiej jest zasnąć, jeżeli wszystkie elementy, które nas otaczają działają kojąco. Dlatego przed pójściem spać lepiej nie oglądać horrorów, nie jeść ciężkostrawnej kolacji, nie robić pobudzających ćwiczeń fizycznych, zmniejszać ilość światła w pomieszczeniu.
Specjaliści i to nie tylko od feng-shui zalecają, żeby nie malować pokoju, w którym śpimy na żaden intensywny kolor. Często zastanawiamy się jak spać zdrowo i tak żeby nasz kręgosłup na tym nie cierpiał.



Oto kilka rad:

Nasze łóżko powinno być równe, proste, bez żadnych wałków, podwyższeń i wgnieceń. Dość twarde, aby nie uginało się pod każdym naciskiem.

Prześcieradła nie powinny się zwijać podczas snu, więc lepiej by nie były zbyt gładkie i śliskie, nie za małe i nie za duże.

Są osoby, które lubią poduszki, małe jaśki - najzdrowiej jednak spać na możliwie najprostszym podłożu- bez niczego pod głową.









 Klub Aktywnej Mamy

 AKTYWNE 9 miesięcy

 Implanty piersi

 Powiększanie piersi

 Przed operacją pla...

 Operacje plastyczn...

 Operacja plastyczn...

 Liposukcja

 Nogi

 Grzbiet

 DIETY

 DIETA - praktyczne...

 Barki

 ABC Diety

 Klatka piersiowa

 Aerobik

 Jogging

 Zdrowy sen

 Brzuch

 Program ćwiczeń

 Program kształtują...

 Rozgrzewka

 Składniki Diety

 Rozgrzewka i schło...

 Biegaj dla zdrowia

 Rower ...

 Po co..?

 Ćwiczenia na pośla...

 Brzuch

 Fitness w Polsce

 Zajęcia muscle

 Zajęcia cardio

 Co składa się na f...

 Co to jest fitness...