Firma
Dzielnica

Jogging

Jogging może uprawiać każdy! To jest trening dla młodszych i starszych, chudych i tęgich. Różna intensywność - spokojny spacerek, intensywny marsz, forsowny bieg. Biegać może każdy, niezależnie od kondycji i typu sylwetki, ale naprawdę trzeba zaczynać powoli, stopniowo i rozsądnie.
Często zastanawiasz się czy warto biegać i jakie korzyści może wam to przynieść, poniżej spróbuję was przekonać, że biegać naprawdę warto!


Panuje przekonanie, że po ciężkim biegu rośnie apetyt - nic bardziej błędnego! Spalisz odpowiednią ilość kalorii, ale organizm zadowoli się normalną jedzenia. Efekt - stracisz na wadze!

Badania wykazały, że systematyczne bieganie obniża ciśnienie, tętno spoczynkowe i zmniejsza ciężar ciała. Podnosi też poziom "dobrego" cholesterolu (HDL), według badań choroby serca zabijają więcej Polek niż rak piersi.

Wasz organizm w sytuacji stresu przygotowuje się do walki lub ucieczki. Łączy się to z wydzielaniem katecholaminy, substancji chemicznych, które podnoszą tętno i ciśnienie krwi. Jaki jest najlepszy sposób żeby to zmienić - oczywiście bieganie.

Jak wykazały badania systematyczne ćwiczenia aerobowe poprawiają pamięć i wzbogacają waszą wyobraźnię. Dzięki temu jesteście sprytniejsi i bardziej twórczy. Łamie się w ten sposób mit tępego sportowca.

Nie musisz mieć lekkiej i muskularnej budowy ciała. Biegać może każdy niski, wysoki, gruby czy chudy, o ile rozpoczyna się powoli (żeby zapobiec kontuzjom). W bieganiu liczy się nie tyle postura, co umiejętne dozowanie wysiłku. Nie należy od razu na początek przeciążać się. Pamiętaj - dystans zwiększaj stopniowo, rób stretching, pij dużo niegazowanej wody mineralnej i odpoczywaj.

Naukowcy odkryli, że kobiety, które systematycznie biegają produkują słabszą formę estrogenu. W wyniku tego ryzyko zachorowania na raka piersi jest u nich o połowę mniejsze.

Bieganie to efektywny trening - podczas tego wysiłku spalisz większą ilość kalorii niż w tym samym czasie jadąc na rowerze czy biegając na nartach.

Jeszcze jeden ważny aspekt - z początku rodzina i przyjaciele mogą was zamęczać tekstami o waszej nowej obsesji na punkcie biegania. Wkrótce się jednak okaże, że wiele z tych osób będzie chciało wam towarzyszyć, sami możecie też to zaproponować komuś ze znajomych, sąsiadów lub rodziny.

Powodzenia!!!








 Klub Aktywnej Mamy

 AKTYWNE 9 miesięcy

 Implanty piersi

 Powiększanie piersi

 Przed operacją pla...

 Operacje plastyczn...

 Operacja plastyczn...

 Liposukcja

 Nogi

 Grzbiet

 DIETY

 DIETA - praktyczne...

 Barki

 ABC Diety

 Klatka piersiowa

 Aerobik

 Jogging

 Zdrowy sen

 Brzuch

 Program ćwiczeń

 Program kształtują...

 Rozgrzewka

 Składniki Diety

 Rozgrzewka i schło...

 Biegaj dla zdrowia

 Rower ...

 Po co..?

 Ćwiczenia na pośla...

 Brzuch

 Fitness w Polsce

 Zajęcia muscle

 Zajęcia cardio

 Co składa się na f...

 Co to jest fitness...