Firma
Dzielnica

Po co..?

Badania potwierdzają korzystny wpływ ćwiczeń fizycznych na zdrowie. Nie musisz zatem odpowiadać na pytanie - czy ćwiczyć? Musisz jednak pamiętać, że nie każdy wysiłek fizyczny jest zdrowy. Ćwiczenia źle zorganizowane, których efektów nie kontrolujesz lub które nie uwzględniają Twojego stanu zdrowia, mogą spowodować więcej szkody niż pożytku.

      Warto zatem pamiętać o podstawowych zasadach obowiązujących przy wykonywaniu ćwiczeń. Oto najważniejsze z nich:


Przed przystąpieniem do ćwiczeń musimy mieć świadomość, że ćwiczyć można, a nawet należy w każdym wieku. Nigdy nie możesz powiedzieć, że już jesteś za stary na rozpoczęcie systematycznej aktywności fizycznej. Jeżeli pozostało Ci jeszcze wiele lat do emerytury, nie odkładaj ćwiczeń na później, do chwili, aż będziesz miał więcej czasu. Systematyczne ćwiczenia zwiększą Twoją wydajność w pracy i w domu, a co najważniejsze, z nawiązką zrekompensują czas poświęcony na uprawianie sportu. Dzięki ćwiczeniom będziesz mógł także cieszyć się życiem do późnej starości. Przeżyjesz więcej lat przy wyższej jakości życia.


Kiedy podjeliśmy już decyzję o rozpoczęciu ćwiczeń, pozostaje nam pamietać o systematycznym ruchu. Najlepiej jest odbywać minimum trzy treningi w tygodniu. W czasie ćwiczeń obciążenie fizyczne Twojego organizmu powinno być optymalne. Częstotliwość tętna powinna wówczas wynosić około 130 uderzeń na minutę. Ćwiczenia wykonywane mniej regularnie nie mają sensu - nie zwiększają trwale Twojej kondycji, odporności i samopoczucia, wywołują zaś silny stres.


Aby ćwiczenia stały się przyjemnością, każdy trening powinien być poprzedzony odpowiednią "rozgrzewką" - indywidualnymi ćwiczeniami o mniejszym natężeniu. Nie zaczynaj ćwiczyć wcześniej niż 2 godziny po ostatnim posiłku, zwłaszcza, gdy był to obfity obiad lub suta kolacja. Po wysiłku fizycznym zalecany jest 30-minutowy odpoczynek. Trening powinien trwać około 30 minut. W trakcie ćwiczeń zmieniaj obciążenie Twojego organizmu, odpowiednio dozując przyspieszenia i zwolnienia. Lepsze są dłuższe ćwiczenia o mniejszej intensywności. Szczególnie ważne jest to zimą.


A teraz coś ważnego dla przyszłych "sportowców" - ćwiczenia fizyczne są skutecznym (i najtańszym) sposobem zapobiegania chorobom układu krążenia. Korzystny wpływ na organizm mają ćwiczenia dynamiczne o charakterze wytrzymałościowym. Zaliczamy do nich między innymi: marsze, biegi, biegi na nartach, grę w tenisa, pływanie i jazdę na rowerze. Bądź ostrożny przy wykonywaniu ćwiczeń siłowych, zwłaszcza o charakterze statycznym (kulturystyka, podnoszenie ciężarów, kwalifikowana wspinaczka górska) lub takich sportów, które wymagają krótkotrwałego i bardzo intensywnego wysiłku (biegi sprinterskie, narciarstwo zjazdowe). Rozpoczęcie takich ćwiczeń wymaga dobrej kondycji.


Uprawianie sportu jest korzystne zarówno dla osób zdrowych, jak i chorych. Istnieje bardzo niewiele chorób, w których ćwiczenia fizyczne są bezwzględnie zabronione. Jeśli w czasie ćwiczeń, lub po ich zakończeniu, zauważysz jakiekolwiek niepokojące objawy, skonsultuj się z Twoim lekarzem.









 Klub Aktywnej Mamy

 AKTYWNE 9 miesięcy

 Implanty piersi

 Powiększanie piersi

 Przed operacją pla...

 Operacje plastyczn...

 Operacja plastyczn...

 Liposukcja

 Nogi

 Grzbiet

 DIETY

 DIETA - praktyczne...

 Barki

 ABC Diety

 Klatka piersiowa

 Aerobik

 Jogging

 Zdrowy sen

 Brzuch

 Program ćwiczeń

 Program kształtują...

 Rozgrzewka

 Składniki Diety

 Rozgrzewka i schło...

 Biegaj dla zdrowia

 Rower ...

 Po co..?

 Ćwiczenia na pośla...

 Brzuch

 Fitness w Polsce

 Zajęcia muscle

 Zajęcia cardio

 Co składa się na f...

 Co to jest fitness...