Firma
Dzielnica

Paralotnia


HISTORIA

JAK ZACZˇĆ

PREDYSPOZYCJE

UPRAWNIAENIA
   SPRZĘT:

Skrzydło

Uprząż

Ubiór

Dodatki



HISTORIA

Paralotniarstwo jest sportem, którego idea powstała w końcu lat czterdziestych w USA, ale zrealizowana została dopiero na początku lat osiemdziesiątych w krajach alpejskich. Od razu nastąpił bardzo dynamiczny rozwój tej dyscypliny, z uwagi na to, że jest to najtańszy oraz najłatwiej dostępny sport lotniczy i prawie każdy może zrealizować w ten sposób swoje marzenia o lataniu.



JAK ZACZˇĆ

Szkolenia odbywają się na zorganizowanych turnusach. Do wyszkolenia na licencję L potrzeba przeciętnie 6-7 dni lotnych. Do szkolenia wykożystywane są specjalne skrzydła szkoleniowe bardzo bezpieczne i proste w obsłudze. W zależności od szkoły mamy do wyboru dwa rodzje szkoleń klasyczne na stoku, bądź za wyciągarką.



PREDYSPOZYCJE

Do nauki latania na paralotni mogą przystąpić osoby, które:
§      ukończyły 18 lat lub ukończą 16 lat w roku, w którym rozpoczynają szkolenie i mają pisemną zgodę rodziców albo opiekunów prawnych;
§      przedstawiły instruktorowi prowadzącemu szkolenie oświadczenie poświadczone podpisem stwierdzające, że ich ogólny stan zdrowia jest dobry i pozwala wykonywać loty na paralotniach;
§      posiadają odzież nie krępującą ruchów oraz obuwie powyżej kostki, dobrze chroniące staw skokowy.



UPRAWNIAENIA

Po zakończeniu szkolenia podstawowego pilot paralotniowy otrzymuje stopień wyszkolenia "L", który uprawnia go do podnoszenia swoich umiejętności w zakresie lotów na paralotniach a co za tym idzie zdobywania wyższych stopni wyszkolenia. Paralotniarz posiadający stopień wyszkolenia, jeżeli nie ma bezpośredniego nadzoru instruktorskiego, może wykonywać loty:
tylko na wzgórzach dla początkujących i średnio zaawansowanych
przy łagodnym wietrze do 5 m/s
do wysokości 100 m nad terenem.

SPRZĘT


Skrzydło


Skrzydło paralotni jest zaawansowaną technologicznie konstrukcją lotniczą, projektowaną na komputerze, wykonaną z najnowszej generacji materiałów i bardzo dokładnie uszyte dla zachowania kształtu aerodynamicznego i gładkości powierzchni. Dla uzmysłowienia sobie ilości pracy, jaką trzeba wykonać, aby powstała nowoczesna paralotnia wystarczy powiedzieć, że:
Trzeba wykroić 150 elementów - prawie 1000 m krawędzi do cięcia;

Trzeba wykonać ponad 300 m szwów łączących płaty;
Trzeba wykroić, zakończyć i zmontować 166 linek o łącznej długości 450 m.
Zużywa się 2 km nici, a łączna długość wszystkich szwów na linkach, usztywnieniach, punktach nośnych i samym skrzydle dochodzi do 800m.



Uprząż


Uprząż jest niezbędnym elementem wyposażenia. Ma za zadanie utrzymanie paralotniarza podpiętego do skrzydła, zapewnia mu maksimum wygody podczas długotrwałego lotu oraz bezpieczeństwo przy ewentualnym upadku.



Ubiór


Kombinezon wykonany jest z nieprzewiewnych materiałów. Zapewnia komfort cieplny podczas długich przelotów. Najczęściej wykonany jest z oddychającej tkaniny np. z goretexu. Jego krój umożliwia założenie go bez konieczności zdejmowania butów. Posiada wiele kieszonek potrzebnych paralotniarzowi.


Buty mogą być trekkingowe, do chodzenia po górach, posiadające solidną podeszwę z dobrym protektorem, który zapobiega poślizgowi. Ważne jest, aby cholewka sięgała powyżej kostki i chroniła staw skokowy.

Kask. Specjalne paralotniowe kaski charakteryzują się niewielką wagą i dobrą widocznością. Najczęściej posiadają otwory, przez które słychać co się dzieje ze skrzydłem. Żeby kask nie zsuwał się na oczy, jego wielkość musi być dobrze dobrana.



Dodatki


Wariometr informuje o prędkości wznoszenia się i opadania. Jest to przyrząd wielofunkcyjny najczęściej wyposażony w jeden lub dwa wysokościomierze, wskaźniki temperatury i ciśnienia powietrza. Niektóre modele współpracują z GPS-em. Najczęściej mocowany jest na udzie. Najbardziej znane firmy to Brauniger i Flytec.

Radio służy do komunikacji paralotniarza z osobami na ziemi (szczególnie w sytuacjach awaryjnych do wzywania pomocy). Radia operują w paśmie 70cm (na częstotliwości 433,0625 do 434,7750MHz i mocy 10mW) lub 2m (na częstotliwości 149,025MHz, 149,050MHz i 149,0375MHz i mocy 0,5 - 1W). Radia reprezentują np. firmy Alan, Alinco.

GPS czyli satelitarny system nawigacyjny. Używany zwłaszcza przy lotach po nieznanym terenie, na odległość lub docelowych. GPS jako przyrząd nawigacyjny pozwala określić pozycję geograficzną (z dokładnością do kilkunastu metrów), prędkość pilota względem ziemi oraz kierunek lotu.

Instruktor AP I klasy nr 093
KAMIL ANTKOWIAK
0602 818 408
(58) 671 32 84
kamil@paralotnie.pl
www.kamil.paralotnie.pl








 Powiedzonka sportowe

 Wing Tsun system

 Sport samochodowy

 Kajak-Polo

 Paralotnia

 ANTYTERROR-SYSTEM

 Snowboard

 Rolki

 Bungee

 Deskorolka

 Piłka Ręczna

 Hokej na lodzie

 Siatkówka

 Koszykówka - histo...

 Bieganie

 Regeneracja

 Elementy treningu ...

 Bowling